Herkese merhaba!

Sizlerle bugün, en son aşklarının kendinden büyük olduğunu anlatan ve o günden beri de çok nadiren müzik sektöründe kendisine rastladığımız Murat Boz’ un son albümü Janti‘ ye göz atacağız.

Filmdi, yarışmaydı, reklamdı derken proje albümler ve singlelar dışında kendisine rastlayamadığımız Murat Boz’ dan açıkçası ben çok daha sansasyonel bir albüm bekliyordum. Janti nasıl desem biraz şey havasında, hani ben zaten sürekli albüm atıyorum piyasaya bu da onlardan biri gibi. Sanki hiç ara vermeden devam ediyoruz piyasaya duruşunda. Biraz fazla özgüveni yüksek ve birazdan fazla vasat bir albüm dinlediğimi paylaşmak istiyorum sizlerle. Hemen kısaca kartonet bilgilerine bakalım istiyorum. Toplamda 12 şarkıdan oluşan Murat Boz’ un dördüncü albümü DMC etiketiyle piyasaya sürüldü. Şarkıların isim sıralaması;
image

Janti
Üzüm
Elveda Deme
Direniyorsun
Gün Ağardı
Temelli
Bir Dünya
Siyah Gün
Adını Bilen Yazsın
Yüzüm Yok
Can Havli
Yana Döne
Albümde bir tane düet parçaya rastlıyoruz. Gün Ağardı adlı şarkıda, ki internette genelde Kork be Allah’ tan olarak aratılan şarkıda, Murat Boz’ a, fantezi müziğin en güçlü isimlerinden, yaptığı her işi harika olan ve gerek gırtlak, gerek ses rengi olarak ülkemizin en güçlü sanatçılarından Ebru Gündeş eşlik ediyor. Bu noktada açıkçası Murat Boz’ u gerçekten tebrik ediyorum zira bir pop müzik icracısının Ebru Gündeş ile düet yapması çok büyük risk. Ben her albümde olduğu gibi elbette bu albümde de kendime favori bir kaç şarkı seçtim. Gün Ağardı’ da bu şarkılardan biri. Diğerleri ise; Adını Bilen Yazsın ve Siyah Gün.

 

Albümde şöyle bir şey söz konusu, dikkatli dinlemediğimiz zaman her şarkıyı sanki farklı biri söylüyormuş gibi. Bu konunun da açıkçası aranjelerle alakalı olduğunu düşünüyorum. Lakin genel hatlarıyla bakacak olursak çok uzun soluklu ve başarılı bir albüm olduğu aşikar. Müzik listelerinde, çok satanlar standlarında ve televizyonda adını sıklıkla duyacağımız bir albüm olmuş.

Ben şahsım adına çok daha kuvvetli ve ortalığı kasıp kavuracak bir albüm beklerken daha sade ve soft bir albümle karşılaştım. Ama bu demek değildir ki şarkıları ezberlemeyeceğim, dinlemeyeceğim. Şimdiden en sık dinlediğim playlistlerime girdi bile bazı şarkılar. Kısa zamanda Spotify’ da yer almasıyla da ayrıca taht kurdu kalbimde. Umarım Murat Boz bu albümüyle suskunluk zincirini kırar ve bizi bir daha bu kadar bekletmeden yeni albümler yapar.

Bir sonra ki inceleme ve görüş yazımda görüşmek üzere.
Huzurla kalın!

 
