Herkese merhaba!

Uzun bir süredir sessizliğini koruyan Megastar Tarkan öyle bir döndü ki dertlileri meye düşürecek, sevenlerini keyfin doruklarına çıkaracak bir albüm olmuş. 

Twitter hesabım üzerinden yaptığım ankete göre son zamanlarda en çok istenen albüm, gündemi de sallayan en etkili albümlerden olan, Ahde Vefa oldu. Açıkçası ben daha popüler olması sebebiyle ve gündemde çok uzun süre kalmasıyla diğer albümün seçileceğini düşünerek ona hazırlanmıştım 🙂

Tarkan bildiğim kadarıyla bir süredir proje albümler dışında çok fazla göz önünde değildi. Bu albüme hazırlanıyormuş meğer. Ben albümü şahane bir müzik appi olan Spotify uygulamasına eklendiğinde dinlemeye başladım. Yaklaşık 2, 3 gün kadar sonra yani. Normal şartlar altıda Türk Sanat Müziği ve Türk Halk Müziği çok fazla dinlemememe rağmen, bu albümü hiç tereddüt etmeden derhal kaydettim. Albümde 13 şarkıya yer verilmiş.  Albümün içerisinde Yahya Kemal Beyatlı, Münir Nurettin Selçuk, Namık Kemal, Hacı Arif Bey, Erol Sayan, Orhan Seyfi Orhon, Yusuf Nalkesen, Ümit Yaşar Oğuzcan, Rüştü Şardağ ve Semahat Özdenses gibi isimlerin söz ve bestelerine yer verilmiş. Albümde hangi şarkılar var derseniz de şöyle bir bakalım;

tarkan--turk-sanat-muzigi-albumu--ahde-vefa--ile-tum-dunya-da

 

 

 

1.Rindlerin Akşamı (Dönülmez Akşamın Ufkundayız)
2.Olmaz İlaç Sine-i Sad Pareme
3.Söyleme Bilmesinler
4.Enginde Yavaş Yavaş
5.Nasıl Geçti Habersiz
6.Kadehinde Zehir olsa
7.Veda Busesi
8.Sevmekten Kim Usanır
9.Aşk Bu Değil Mi
10.Islak Daha Islak Öp Beni 
11.Akşam Oldu Hüzünlendim Ben Yine
12.Zeytin Gözlüm 
13.Kara Bulutları Kaldır Aradan

Albüme genel hatlarıyla bakacak olursak 2016 yılı içinde piyasaya sürülen en kuvvetli ve en kusursuz albümlerin bayrak taşıyanı olduğunu söyleyebilirim. Tarkan’ dan bahsediyoruz kusur beklenebilir mi? Laf işte benimki.

Ağır tempolu şarkılar kadar hareketli şarkılarında yer aldığını gördüğümüz albümde şarkıların tamamının alışık olduğumuz versiyonlarından farklı yorumlandığını ve her dinleyişte farklı tatlar verdiğini söylemek istiyorum.

Şimdi itiraf edecek olursam, daha önce hiç bir Tarkan albümünün her daim tamamını dinleyemedim. Hep içlerinden favorim olan bir kaç parçayı seçip diğerlerini atladım. Ama bu albüm, o işler öyle değilmiş işte dedirdi bana. Hiç bir şarkıyı atlamaya kıyamaz mı bir insan ? Kıyamıyorum. Hepsi farklı duygularıma, farklı anılarıma dokunuyor sanki. Elbette bu albümde de favorim olan 2, 3 şarkı var ama kimseye empoze etmek istemiyorum . Belli mi olur, belki sadece benim favorim olarak kalır onlar 🙂

Çok fazla uzatmadan toparlamak istiyorum zira daha önce dediğim gibi konu Megastar Tarkan olunca beğenmemek, kusur bulmak yahut eleştirmek imkansızlaşıyor.

Her daim, her kitleye hitap edebilecek, geçmişe şöyle bir dönüp baktıracak bütün duygularımızı harekete geçirecek şahane bir albüm hazırlanmış. Emeği geçen herkesin yüreğine, emeğine, ellerine sağlık.

Açıkçası bir süre bu albüm ile sürükleneceğimi düşünüyorum ben. Sizlerin de favori albümleriniz var mı? Benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum.

Huzurla kalın.

