Merhaba sevgili dostlarım!
Sizlerle kaldığımız yerden devam etme istemindeyim ve bu girişimime çok daha önceden yapacağıma söz verdiğim bi albüm incelemesiyle başlamak istiyorum.                  Gök_Nerede
Gök nerede?

Mabel Matiz’in 3. stüdyo albümü olan Gök Nerede? Geçtiğimiz Şubat ayı içerisinde DMC Music etiketiyle yayınlanmıştı. Prodüktörlüğünü ve aranjörlüğünü Can Güngör’ün yaptığı albümde 14 şarkı yer almaktadır. Albüm sırasını ve söz, beste sahiplerini inceleyecek olursak şöyle bir tabloya bakıyoruz;

  1. Tuzla Buz           ;   Söz: Mabel Matiz,  Beste: Mabel Matiz
  2. Gel;                    ;   Söz: Mabel Matiz,  Beste: Mabel Matiz
  3. Sarışın:               ;   Söz: Mabel Matiz,  Beste: Mabel Matiz
  4. Bir Hadise Var    ;   Söz: Nazan Öncel, Beste: Nazan Öncel
  5. Atlar Yoruldu      ;   Söz: Mabel Matiz,  Beste: Mabel Matiz
  6. Fena Halde Bela ;   Söz: Mabel Matiz, Beste: Mabel Matiz,                                                                  Ezgi Altıner, Barış Manço
  7. Vals                      ;   Söz: Mabel Matiz, Beste: Evgeny Grinko
  8. Dört Duvar           ;   Söz: Mabel Matiz, Beste: Mabel Matiz
  9. Adını Sen Koy      ;   Söz: Mabel Matiz, Beste: Mabel Matiz
  10. Ahu                      ;    Söz: Mabel Matiz, Beste: Mabel Matiz
  11. Geziyorum Dünya İşte;   Söz: Mabel Matiz, Sinem Sal,      Beste: Mabel Matiz, Cihan Mürtezaoğlu, Ali Kocatepe
  12. Kaba Kağıt           ;    Söz: Mabel Matiz, Beste: Mabel Matiz
  13. Gök Nerede         ;     Söz: Mabel Matiz, Beste: Mabel Matiz
  14. Pullarımı Gömdüğüm Deniz; Söz: Mabel Matiz, Beste: Mabel                                                                                          Matiz

Tablodan da anlaşılacağı üzere şarkıların genelinin söz ve müziği daha önce ki albümlerinde de olduğu gibi Mabel Matiz’e ait.

Albümün geneline şöyle bir bakacak olursak söyleyebileceğim ilk şey Mabel’in kesinlikle müthiş metaforlar kullandığı olacak. Şarkıların soundlarının o kadar çok fazla hastası olmasam da, sözler ve yorumlar harkulade.

Herkesin kendinden bir parça bulabileceğini bildiğim bu albümde ‘Gel’ yakarışı ile çağırılan bir aşkın evrelerini dinlediğimize inanmaktayım ben. Aşkın kimi zaman eğlenceli, kimi zaman hüzünlü, kimi zaman kabına sığmayan veya munis halini anlatan, tam anlamıyla bir aşk albümü olduğuna inanıyorum ben. Keza şarkılar da aynen bu doğrultuda. Bazen durup şarkıların sadece sözleriyle efkarlanabilirken, bazı şarkılarda içerimizde kelebeklerin uçuştuğunu, yüzümüze bir gülümseme geldiğini hissedebiliyoruz. Zaten Mabel’in sanat hatta özellikle müzikle yaşadığı aşkı da düşünürsek, duygularını bu kadar harkulade anlatmasına şaşırmamalıyız.

‘Gel’ ile çıkış yapan ‘Gök Nerede’ albümünün kartonet fotoğraflarını bir çoğumuzun moda fotoğrafçısı olarak tanıdığımız Aytekin Yalçın çekmiştir. Aynı zamanda şarkının edebi ve sanatsal yanıyla bire bir örtüşen klibini de Aytekin Yalçın ve Mabel Matiz beraber çekmişlerdir. Burada sizinle bugün elime ulaşan bir dedikoduyu da paylaşmak istiyorum. Sosyal medyadan aldığım dedikodulara göre Mabel bu harika albümün ikinci klibini, ‘Gel’i yazdıktan 3 ay sonra hayatına giren sarışına yazdığı ‘Sarışın’ şarkısına çekecekmiş. Açıkçası bu haberi duyduğumdan beri ben yerimde duramıyorum, çünkü albümde ki en favori parçamın kliplenecek olması beni müthiş mutlu etti.

Daha önce de söylediğim gibi herkesin kendinden bir parça bulabileceğine inanıyorum ben bu albümde o yüzden şiddetle tavsiye ediyorum. Lakin tek ricam lütfen emeğe ve sanata saygı açısından sadece ve sadece yasal, resmi platformlardan edinip dinleyelim albümü.

İşte! Çok kolay üyeliklerle ücretsiz bir şekilde resmi olarak dinleyebileceğiniz medya linkleri!

TTnet Müzik

Spotify

Benim naçizane görüşlerim bu şekildedir.

Sizlerinde önerdiğiniz albümler varsa, yorum olarak bırakın lütfen. Ben şimdiden dinlemek için sabırsızlanıyorum.

Huzurla kalın…

