Herkese merhaba!
Albüm inceleme ve paylaşımlarına devam ediyorum elbette. Şu aralar playlistimde bulunan albümlerden biri olan ‘Bulunmam Gerek’ ile ilgili düşüncelerimi sizinle burada paylaşmıştım. Sıra ‘Amansız Gücenik’te.
                          20141211_235425
Aslına bakacak olursak Ceyl’an’ ı çok spontene keşfettim diyebilirim. Youtube’da dolanırken Ceyl’an Ertem Gönül Dağı videosuna denk geldim. Meraklı kişiliğim beni direk videoya tıklattı. Abartısız söylüyorum hakkında yaptığım ilk yorum ne kadar özgün olduğuydu. Devamında diğer şarkılarına şöyle bir göz attım. Ceyl’an’ ın sesinin o kadar naif ve güzel bir tınısı vardı ki, daha sonra her müzik dinlemek istediğimde elim ilk onun şarkılarına gitti. Solo kariyerinin ilk albümü Soluk’u ve ikinci albümü Ütopyalar Güzeldir’ i tahmin edeceğiniz üzere derhal kendi içimde tüketip yeni albüm bekleyişine girdim.
                        20141211_233802
Amansız Gücenik aslında diğer iki albüme kıyasla biraz daha arabesk geldi bana. Adını Edip Cansever’ in “Ben Ruhi Bey Nasılım” şiirinde geçen bir tasvirden alan albümün, şarkı sözleri ve yorumlarına dikkat edecek olursak, gerçekten çok güçlü olduğunu görüyoruz. Bence bu çalıştığı ekibin Ceyl’an’ ı çok iyi tanımasıyla alakalı bir durum. Sözlerde ne anlatılıyorsa rhymelar ve vurgular sayesinde bire bir geçirebilmişler dinleyiciye. Prodüktörlüğünü Can Güngör’ün üstlendiği albümde toplamda 13 adet şarkıya rastlıyoruz ve bu şarkıların sekiz tanesinin söz ve müziği Ceyl’an Ertem’ e ait. Dİğer şarkılar ise Cem Tuncer, Can Güngör, Cihan Mürtezaoğlu, Cenk Erdoğan ve Elif Çağlar gibi değerli müzisyenlerin imzalarını taşıyor. “Umut Var” adlı şarkının söz ve müziğinin ise sanatçının yakın arkadaşı Mabel Matiz’ in eseri olduğunu görüyoruz. Ayrıca albümde ki ‘Kahroloji’ adlı şarkı Yıldız Tilbe tarafından Ceyl’an Ertem’ e hediye edilmiştir. Bilmenizi isterim ki alışık olduğumuz Yıldız Tilbe şarkılarından biraz farklı bir şarkı ama ben seveceğinize eminim. Albüm şarkıları sırasıyla;
  • Hırpalandı Mayıs

  • Beş Gündür
  • Gidiyor
  • Bile İsteye
  • Umut Var
  • Naif
  • Kahroloji
  • Yorgun Eller
  • Bu Bardak Dolsun
  • Gideni Tutma
  • Bitince
  • El Adamı
  • Şarkıcınım

Dikkatinizi çektimi bilmiyorum bu albümde yeniden yorumlanan parçalara rastlıyoruz. Biri Yıldız Tilbe ‘El Adamı’ ve biri Ceyl’an’ ın tabiriyle albümdeki saklı parça, ki listede bu yüzden adı yok, ‘Ah Bu Şarkıların Gözü Kör Olsun’. Bu şarkıda Can Güngör eşlik etmiş sanatçımıza. Gerçekten harkulade yorumlanmış ikiside. Kulaklarımızın pasını siler nitelikteler.
Kendi kanaatimce kaliteli müziğe -maalesef ki- pek fazla denk gelemediğimiz ülkemizde, müziğin bir sanat olduğunun farkında olarak bu işi yapan böylesi nadide sanatçılara şapka çıkarmamak işten değil.
Bu arada dikkatini çekenler için belirtmek isterim ki Ceyl’an’ ın isminde ki ”an” ı ayırmasının sebebi, dün; yokmuş, yarın; olmayacakmış gibi, sadece şu ana dikkat çekmek istemesindendir.
Buradan sanatçının ‘Amansız Gücenik’ ile ilgili verdiği röportaja, buradan da albümün yasal dinleme ve indirme linkine ulaşabilirsiniz.
Naçizane söyleyeceklerim bu kadar benim bu albümle ilgili.
Sizlerinde önerdiği albümler varsa yorum olarak bırakmanız beni mutlu eder.
Huzurla kalın.
