Herkese merhaba!

Şuanda vizyonda olan bir filmi paylaşmak istiyorum arkadaşlar sizinle. Mucize.

Mahsun Kırmızıgül’ ü hem senarist, hem yönetmen koltuğunda gördüğümüz filmde, başrolde Talat Bulut, Mert Turak, Meral Çetinkaya ve Seda Tosun’ a rastlıyoruz. Filmin görüntü yönetmeni ise (ki bence görüntü yönetmenidir filmin baştacı) Soykut Turan.
Genelde başrolde Mahsun’ u görmeye alışık olmamıza karşın bu filmde kendisi daha çok senaryo ve yönetmenliğe odaklanmış olmalı ki, kendisinin çok ufak bir yan rolü var.

234669.jpg-r_640_600-b_1_D6D6D6-f_jpg-q_x-xxyxx

İtiraf etmeliyim ki evet başlarda filmi bende merak ediyordum ve izlemeyi ümit ediyordum ama daha sonra fragmanlardan, internete sızan videolardan dolayı ilgim dağılmıştı. Çevre baskısına dayanamayarak gittim filme. İyi ki gitmişim.

Dikkatli bir izleyici iseniz eğer filmin ilk yarısında yakaladığınız imgeler ve detaylarla filmin sonunu az çok tahmin edebilirsiniz. Bunun yanı sıra ilk yarıda konu anlatılmaya çalışıldığı için biraz havada kalıyor film ve sıkılma ihtimalinizde muhtemel. Lakin ikinci yarı başladığı anda yüzünüzde aptal bir gülümseme ve umut beliriyor. Bu vesileyle Mert Turak’ ın oldukça yetenekli bir oyuncu olduğunu söyleyebilirim çünkü gerçekten duygularını an be an hissettirebiliyor size. Konu oturmaya başlıyor ve hikaye sizi kendine bağlıyor. Tam her şeyin bittiğini, umutların tükendiğini düşündüğünüz anda mucize başlıyor. Bedensel engelli olmanın aslında hiç bir şeyi değiştirmediğini, inanç ve sevginin aslında her şey demek olduğunu anlıyorsunuz. Elbette ki ikinci yarının sonuna doğru film sizi çoktan almış, ilk yarının sıkıntısını bozarak, sizi büyülemiş oluyor. Sonu ise aslında olayların gelişmesine göre tahmin edilebilir kılınmış.

Beni en çok etkileyen sahne Aziz’ in sessiz yakarışı oldu. Filmi izlerseniz ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Tüm bunların yanı sıra görüntü yönetmeni Soykut Turan gerçekten çok iyi iş çıkarmış. Ben senaryo ve oyunculuklar kadar, görüntü, çekim kalitesine ve sahne kontrastına önem verenlerdenim. Ve tekrara düşmeme rağmen çok iyi olduğunu idda ediyorum.

Elbette ki film kusursuz değil. 3, 4 yerde oyunculuk ve senkron hataları yakaladım, ayrıca bazı sahnelerde oyuncular sanki ezberlerini unutacaklarmış hissine kapıldım.

Velhasıl kelam akılda kalıcı güzel bir iş olmuş. Emeği geçenlerin ellerine sağlık.

Sizlerinde önerdiği, güzel bulduğu, filmler varsa yorum olarak bırakınız lütfen.

Huzurla kalın.

