Kayboldum bulunmam gerek,
Esir oldum kurtulmam gerek.

İşte bu sözlerden alıyor ismini Can Bonomo’nun 3.stüdyo albümü.
Bilenler bilir d&r’ da Meczup’ a denk gelmem ile başlamıştı Can’ı takibim. Sonra ardı arkası da kesilmedi ya zaten. 🙂
Bulunmam Gerek’in çıkacağı günü Aşktan ve Gariplikten’i kendi içimde eskittiğimden beri heyecanla bekliyordum.
Tam ‘Ya sanki Team Bonomo’ da yeni bir şeyler!’ var derken önce şiir kitabı Delirmek Belirmektir geldi. Bir süre onunla oyalandık Rock’n Rolla’ lar olarak. Daha sonra ‘Ben karayım o kara aman daha kara!’ dedirttiler bize single ile. Ve sonunda 2 yıllık heyecanlı albüm bekleyişimizi Bulunmam Gerek ile nihayetlendirdiler.

Aslında açık konuşacak olursak tam anlamıyla beklediğim böyle bir albüm değildi. Can’dan duymaya daha aşina olduğumuz, tatlı sert ezgileri, konserlerde kendisini zaman zaman detone eden ince screamleri, ‘dur dur ne dedi şarkının burasında ya?’ dedirten kendine has yorumunu bekliyordum. Lakin elimde tuttuğum albüm çok daha anlaşılır, olgun, Can’ın tabiriyle ‘Sağlıklı miktarda pop’ içeren bir albümdü. Sevmedim mi? Tabii ki de çok sevdim ama beklediğim gibi olmaması biraz şaşırttı ister istemez.

Şaşkınlığımı üzerimden atıp şarkıları objektif bir şekilde dinlemeye başladığımda soundlarının ne kadar güçlü olduğunu, çeşitli metaforlar içeren sözlerin gerçekten güzel olduğunu ve yine bir şekilde Can’ın tarzını barındırdıklarını fark ettim. Çok sevdim. Bulunmam Gerek’in tamamı, albümün tamamını ikinci dinleyişimde playlistimde yerini aldı.

Sonra yavaş yavaş röportajlar başladı, bende durdum ‘Hop o işler öyle olmuyormuş işte bak. Adam nedenini ayan beyan açıklamış Atakan’ dedim.
Albümde ki her şarkının sözü ve müziği daha önceki albümler ve singlelarda da olduğu gibi Can Bonomo’ ya, aranjesi Can Saban’ a, kayıt mix ve mastering işlemleri Ali Rıza Şahenk’e ait. Ve elbette bu albüm de The Fatlab stüdyolarında hazırlandı. Albümün vokal koçluğunu ve back vokallerini ise Model grubunun prensesi Fatma Turgut yapmış. Kaçak adlı şarkıda da Can Bonomo’ ya Sattas grubunun solisti Orçun Sünear eşlik etmiştir ki bu şarkı albümde ki en çarpıcı şarkılardan biridir.
Albümde toplam on şarkı bulunmaktadır. Şarkı sıralamasıda şu şekilde;

  • Dem
  • Tastamam
  • Hikayem Bitmedi
  • Her Kız Başka
  • Senin Olmadan Ölemem
  • Bir Çocuk Yaralı
  • Kaçak (ft. Orçun Sünear)
  • Resmini Görünce
  • Bulunmam Gerek
  • Bahr-i Hazer

Albümü Itunes TTNet müzik gibi yasal mecralardan çok uygun fiyata edinebilir ve dinleyebilirsiniz.

Böylesine çok sevdiğim diğer sanatçılarında son albümlerini sizlerle bu şekilde paylaşmak istemindeyim. Önerilerinizi yorum olarak bırakın lütfen.

Huzurla kalın!

